رسانه آموزشی آیمپس

سایت عکس هوایی و نقشه هوایی سازمان نقشه برداری – سازمان جغرافیایی + نحوه خرید

سایت عکس هوایی و نقشه هوایی سازمان نقشه برداری – سازمان جغرافیایی + نحوه خرید
4.6/5 - (18 امتیاز)

سایت عکس هوایی آیمپس با در اختیار داشتن آرشیوی کامل از عکس ها و نقشه های هوایی سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح همواره پیشگام در ارائه خدمات عکس هوایی در کشور بوده است.

عکس های هوایی موجود در آرشیو مجموعه به دو دسته آنالوگ و رقومی دسته بندی می شوند.

عکس هوایی آنالوگ

این نوع عکس ها به صورت سیاه سفید می باشند و از دهه سال 1334 الی 1389 عکسبرداری شدند.

امروز با تغییرات بسیاری که در زمینه کشاورزی و اراضی زراعی و مسکونی به وجود آمده ، کاربرد عکس های هوایی آنالوگ بسیار چشمگیر تر از قبل دنبال می شود.

عکس های هوایی آنالوگ با مقیاس های مختلف در شهر ها و استان های کشور عزیزمان ایران توسط سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح پرواز شد.

سایت عکس هوایی آریامپ بزرگترین مرجع خرید و تهیه عکس های هوایی ، متشکل از کارشناسان متخصص همواره بهترین مشاوره را جهت خرید بهترین عکس هوایی در زمینه مشکل ملکی شما ارائه می دهند.

عکس هوایی آنالوگ

عکس هوایی رقومی

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت عکس هوایی، و به بازار آمدن دوربین های اولتراکم استفاده از این نوع عکس ها بسیار رایج شد.

عکس های هوایی اولتراکم به صورت رنگی می باشند و قدرت تفکیک مکانی در آنها نسبت به نوع آنالوگ خود بسیار بالاتر می باشد.

تصویر ماهواره ای رایگان

نحوه خرید از سایت عکس هوایی

در این خصوص و برای راحتی شما متقاضیان عزیز ، مجموعه آیمپس سامانه ای برای سفارش محصولات فراهم کرد.

با ثبت سفارش خود در این سامانه ، ظرف مدت حداکثر 10 دقیقه بعد از سفارش ، کارشناسان سایت عکس هوایی آیمپس بعد از بررسی کامل و گرفتن استعلامات عکس های هوایی را شناسایی می کنند.

بعد از جواب استعلام از سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی ، پیامکی حاوی سالهای موجود با مقیاس های مورد نظر برای شما ارسال می شود.

مدت زمان آماده سازی عکس

روال عادی و قانونی آماده سازی عکس هوایی در سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح 15 الی 20 روز کاری می باشد.

اما مجموعه آیمپس همواره امکان ارائه عکس های هوایی را ظرف مدت 2 روز کاری برای شما فراهم میکند.

عکس هوایی چه سالی برای پرونده حقوقی مورد نظر ، به کار می آید؟

این سوالیست که شاید برای تمامی کسانی که به عکس هوایی نیاز دارند ، به وجود بیاید.

مشکل با منابع طبیعی

برای رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات و بررسی مستثنیات اراضی کشاورزی باید از عکس های هوایی دهه 40 و 30 از سایت عکس هوایی آیمپس استفاده کرد.

بررسی سابقه کشت و زرع یا احیاء عمران در عکس های هوایی در این زمینه راهگشای مشکل شما با اداره منابع طبیعی است.

البته عکس مذکور باید توسط کارشناس رسمی دادگستری و با استفاده از نرم افزارها و سخت افزار ها بروز ، مورد جانمایی و تفسیر قرار گیرد.

تفسیر عکس برای منابع طبیعی

مشکل با وزارت جهاد کشاورزی

برای این منظور ، و اثبات وجود دیوار یا اعیانی در زمین های کشاورزی ، باید از عکس های هوایی دهه 70 استفاده نمود.

قانون حفظ کاربری مصوبه سال 1374 شمسی می باشد و در تفسیر عکس ها هوایی باید از سال 1374 به قبل از سایت عکس هوایی درخواست عکس نمایید.

مشکلات ثبتی و تعیین قدمت بنا

برای این منظور از عکس های هوایی سال های مختلف استفاده می شود. البته اینکه متقاضی ادعای خاصی در این زمینه بکند ، در خرید عکس هوایی تاثیر گذار می باشد.

برای مثال، متقاضی ادعا می کند که در سال 1365 در محدوده نقشه زمین خود ، یک ساختمان وجود داشت.

وظیفه کارشناس رسمی دادگستری تهیه عکس هوایی از سایت عکس هوایی آریامپ ، جانمایی و تفسیر محدوده مورد تنازع در دهه 60 می باشد.

تفسیر عکس هوایی با استفاده از استرسکوپ انجام می شود. که مدل های مختلفی دارد.

برای مثال استرسکوپ جیبی ، رومیزی ، و نهایتا استرسکوپی که به سیستم متصل میشود که به آن هود استریوسکوپی می گویند.

هزینه خرید عکس ، از سایت عکس هوایی آیمپس

عکس های هوایی که از سایت عکس هوایی آیمپس تهیه میکنید همواره تعرفه ثابت و مشخصی دارد.

 و براساس مساحت مورد تنازع، تعداد سال های عکس برداری و نوع فرمت درخواستی متفاوت می باشد.

نوع اسکن نیز در هزینه عکس هوایی تاثیر گذار می باشد. برای مثال اسکن 28 میکرون نسبت به اسکن 21 میکرون که کیفیت بالاتری دارد ، هزینه پایین تری دارد.

و هرچه مساحت عرصه بیشتر باشد ، تعداد عکس های هوایی بیشتر می شود و در نتیجه هزینه خرید عکس هوایی از سایت عکس هوایی بیشتر می شود.

برای خرید از سایت عکس هوایی چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

برای شناسایی عکس هوایی توسط اندکس ، می بایست لوکیشن یا مختصات زمین مورد نظرتان را برای ما ارسال نمایید. تا با استفاده از آن بتوانیم شماره طرح ، شماره نوار و شماره عکس هوایی را بر اساس مقیاس عکس هوایی شناسایی کنیم.

پس از شناسایی عکس هوایی ، بر اساس نیاز شما و مشکل حقوقی که دارید. و متناسب با آن عکس هوایی مورد نیازتان را ثبت سفارش می کنیم. و پس از اینکه حاضر شد آن را در اختیار شما قرار می دهیم.

چرا سایت عکس هوایی آیمپس

استعلام دقیق و سریع

ما با استفاده از اندکس های رقومی که از محصولات سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح داریم ، همواره سریعترین و دقیق ترین استعلام را به شما ارائه می دهیم.

باکیفیت ترین اسکن عکس هوایی آنالوگ

سایت عکس هوایی آیمپس همواره با بهترین کیفیت موجود و اسکن 21 میکرون عکس هوایی را برای متقاضیان خود ارسال می کند.

چراکه کیفیت عکس هرچه بیشتر باشد ، در شناسایی عوارض سطح زمین در عکس هوایی به مفسر عکس هوایی کمک می کند.

عکس هوایی چاپی بر روی با کیفیت ترین کاغذ

کارشناس رسمی تفسیر عکس هوایی همواره برای تفسیر با استفاده از استریوسکوپ نیاز به عکس هوایی در فرمت چاپ شده و بر روی کاغذ مخصوص دارد.

چراکه هر نوع کاغذی مناسب برای تفسیر و برجسته بینی نمی باشد. و حتما این موضوع باید لحاظ شود که اگر مفسر عکس هوایی از استریوسکوپ رومیزی و یا جیبی استفاده میکند جنس کاغذ مورد نظر به بهترین کیفیت باشد.

سایت عکس هوایی آیمپس بهترین نوع کاغذ به همراه هولوگرام سازمان نقشه برداری کشور را برای کارشناسان رسمی دادگستری ارسال میکند. تا عملیات تفسیر عکس هوایی با بهترین دقت و کیفیت انجام شود.

زمان آماده سازی عکس هوایی

با توجه به محدود بودن فرصت دادگاه برای کارشناسان رسمی دادگستری نسبت به پاسخ مراجع قضایی و ارسال گزارش تفسیر عکس هوایی ، سایت عکس هوایی آیمپس در تلاش است که در سریعترین زمان ممکن عکس ها را آماده و در اختیار کاربران قرار دهد.

سفارش آنلاین در سایت عکس هوایی

در هر ساعت از شبانه روز ، می توانید در سامانه سفارش آنلاین عکس و نقشه هوایی سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح آیمپس سفارش آنلاین خود را ثبت نمایید.

آرشیو عکس هوایی

 برای خرید عکس هوایی سال 1342 ، 1343 ، 1345 و 1346 که برای قانون اصطلاحات ارضی مورد استفاده قرار می گیرد از سایت عکس هوایی استفاده کنید.

برای تفسیر عکس هوایی جهت اثبات سابقه کشت و زرع و کشاورزی در زمین های زراعی در رفع تعارضات ملی و مستثنیات کاربرد دارد.

نقشه هوایی منابع طبیعی

عکس هوایی سال 1370 ، 1372 ، 1373 و 1374 که برای قانون حفظ کاربری مورد استفاده قرار می گیرد. برای اثبات دیوارکشی و ابنیه در اراضی کشاورزی مورد تفسیر قرار می گیرد.

عکس هوایی سال 1373

آرشیو عکس های هوایی سال 1381 ، 1382 ، 1383 ، 1384 و 1385 در دهه 80 بیشترین کاربرد را در اثبات مالکیت و حقوق ارتفاقی از نظر ثبتی دارند. که توسط کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور ثبتی و نقشه برداری مورد استفاده قرار می گیرند.

عکس هوایی سال 1382

عکس هوایی سال 1334 که به صورت پوششی و مقیاس 1:50000 در آرشیو سازمان جغرافیایی موجود می باشد و بیشتر برای تشخیص مرزهای اصلاحات ارضی استفاده می شود.

عکس هوایی هولوگرام دار

سایت عکس هوایی آیمپس عکس و نقشه هوایی سفارشی شما را به صورت اسکن و فایل ، و همراه با CD هولوگرام دار سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تحویل شما میدهد.

چون بعضی از دادگاه ها همواره اصالت عکس هوایی را جویا می شوند.

 و این بهترین راه برای تشخیص اصالت عکس هوایی می باشد که حتما با هولوگرام سازمان نقشه برداری کشور یا سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح باشد.

عکس هوایی ژئورفرنس

شما می توانید از سایت عکس هوایی آیمپس ، عکس هوایی ژئورفرنس خریداری نمایید.

 بستگی به حساسیت پروژه هاتون و مشکلات حقوقی ای که دارید می توانید از عکس های هوایی ژئورفرنس استفاده کنید.

دقت این عکس ها نسبت به عکس های هوایی اورتوفتو پایین تر می باشد ولی برای بسیار از مشکلات ثبتی و حقوقی کارساز و گره گشا می باشد.

عکس هوایی ژئورفرنس یا زمین مرجع ، به عکسی می گویند که در سیستم مختصات UTM قابل تعریف و هر پیکسل آن دارای مختصات X و Y است.

هدف از عکسبرداری در سال های مختلف چیست؟

عکس هوایی یکی از مهم ترن دیتاهایی می باشد که امروزه در دادگاه ها مورد استفاده کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان مدرک محکمه پسند می باشد.

در ابتدا عکس برداری هوایی به منظور تهیه نقشه هایی توپوگرافی و موضوعی با مقیاس هایی مختلف صورت پذیرفت و عکس های هوایی به نقشه تبدیل میشدند.

امروزه از نقشه های هوایی قدیمی که قبلا در سازمان نقشه برداری کشور یا سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تولید شده استفاده های بسزایی می شود.

با گسترش شهر ها و به وجود آمدن تغییرات بسیار در سطح زمین ، عکس های هوایی نشان دهنده سیر تغییرات و عوارض موجود در سطح زمین می باشند.

برای مثال نهری در سال 1347 در زمین وجود داشت ، به مرور زمان این نهر تغییر مسیر می دهد و کم کم از بین می رود.

کاربرد عکس هوایی در تشخیص عوارضی که از بین رفته اند

در سند رسمی زمین مورد نظر ، حد شرقی به نهر مذکور تعریف شده ، اما در وضعیت فعلی آثاری از نهر نیست و امکان تحدید حدود زمین میسر نمی باشد.

با استفاده از تفسیر عکس هوایی سالی که نهر در زمین وجود داشته است ، به راحتی می توان ضلع شرقی که به نهر می باشد را جانمایی و مشخص کرد.

همچنین برای تشخیص مسیر رشته قنات ها و سیستم مدیریت بحران هر شهر ، نیاز است که عکس های هوایی دهه 40 هر شهر ژئورفرنس و رشته قنات ها جانمایی شوند ، تا از ساخت و ساز بر روی آنها اجتناب نمود.

بله امروزه عکس ها هوایی آنالوگ که سالیان سال از سطح زمین دیتا جمع کردند، بسیار کاربردی هستند. و در بسیاری از مسائل حقوقی و مدیریتی کاربرد دارند.

سایت عکس هوایی آیمپس با توجه به نوع مشکل و مدیریت برنامه ای که دارید ، بهترین پلن را به شما معرفی میکند.

 و توسط کارشناسان متخصصی که در مجموعه خود دارد نسبت به جانمایی و تفسیر عکس های هوایی همراه شماست.

دانلود از سایت عکس هوایی

آیمپس برای سهولت در دسترسی کارشناسان و متخصصین رشته فتوگرامتری به دیتا های آنالوگ و رقومی سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی ، بستری را فراهم کرد. تا بعد از ثبت سفارش ، لینک دانلود آنها برای شما به سرعت و به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

سریعترین روش دسترسی به بعضی از دیتاهای مکانی ، از بستر دانلود و دنیای دیجیتال امکان پذیر می باشد.

کیفیت عکس هوایی آرشیو آیمپس

سایت عکس هوایی آیمپس همواره از بهترین کیفیت عکس ها هوایی استفاده میکند تا توسط کارشناس رسمی دادگستری و تفسیر عکس ها هوایی عوارض به خوبی قابل تشخیص باشند.

با توجه به حساست عملیات جانمایی و تفسیر ، کیفیت عکس های هوایی در تشخیص عوارض و پدیده ها بسیار حائز اهمیت می باشند.

عکس هوایی باید به صورتی اسکن شوند که تا آخرین زوم و براساس پیکسل سایز حتی الامکان تار نشوند. و زیر دستگاه قدرت تفکیک مکانی خوبی را به کارشناس تفسیر عکس هوایی بدهند.

دیتابیس قوی سایت عکسهای هوایی آیمپس

داشتن یک دیتابیس قوی سازمانی از عکس های هوایی موجود در آرشیو سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگ برنده آیمپس می باشد.

بسیاری از طرح های سازمان نقشه برداری کشور دارای اندکس نمی باشند. و بعد از ثبت سفارش متاسفانه عکس مورد نظر شناسایی نمی شود. و طبیعتا عکس هوایی برای متقاضی ارسال نمی شود.

معمولا وقتی عکس هوایی برای مختصات ارسالی شما موجود نباشد. با پیام ” عکس هوایی مربوط به سال مورد نظر در آرشیو سازمان نقشه برداری کشور مشاهده نگردید” روبرو میشوید.

اما با توجه به اینکه شناسایی عکس هوایی سازمان نقشه برداری فقط براساس طرح های دارای اندکس می باشد. ممکن است عکسی در محدوده شما موجود باشد و امکان تشخیص آن برای کارشناسان میسر نباشد.

اینجاست که کادر مجرب آیمپس با داشتن دانش و تجربه کافی و در اختیار داشتن یک دیتابیس قوی از اندکس های رقومی و خطی تمامی سالهای موجود را برای شما بررسی می کنند.

چراکه شناسایی عکس هوایی براساس اندکس چند سالیست که توسط پیشخوان دولت انجام می شود و سازمان این امر بسیار مهم را به یک ارگان غیر مرتبط واگذار کرده است.

طبیعیست که بررسی اندکس ها خطی از طرح های موجود و شناسایی عکس هایی که اندکس رقومی ندارند. برای پیشخوان دولت امری ناممکن و دور از انتظار می باشد.

برای مثال زمینی در شهر شوش ، در استان خوزستان به مختصات مرکز عرصه X=241695 و Y=3565933 واقع در زون 39 است. پس از استعلام از سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با استعلام زیر روبرو می شویم.

مختصات اعلامی در سال های زیر عکس هوایی دارد :

عکس های هوایی آنالوگ پوششی

1- سال 1334 با مقیاس 1:55000 سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح-شماره طرح 157

2- سال 1344 با مقیاس 1:20000 سازمان نقشه برداری کشور-شماره بلوک 256 -نوار پروازی 10 عکس 39

3- سال 1372 با مقیاس 1:40000 سازمان نقشه برداری کشور -شماره بلوک 66 نوار پروازی 14 عکس 12

4- سال 1384 با مقیاس 1:40000 سازمان نقشه برداری کشور – شماره بلوک 66 نوار پروازی 13 عکس 10

اندکس رقومی عکس هوایی
عکس های هوایی آنالوگ موردی

1- سال 1381 با مقیاس 1:5000 سازمان نقشه برداری کشور- شماره طرح 2933 نوار پروازی 7 عکس 10

2- سال 1382 با مقیاس 1:8000 سازمان نقشه برداری کشور – شماره طرح 2966 نوار پروازی 24 عکس 14

همانطور که مشاهده شد ، با گرفتن استعلام مختصات فوق برای عکس هوایی ، صرفا عکس های هوایی بالا برای کاربر شناسایی می شوند ، اما مطابق با دیتابیس موجود در آرشیو آیمپس ، عکس هوایی بیشتری با مقیاس ها مختلف از مختصات وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

دیتابیس

همچنین وضعیت پوشش مختصات ارسالی توسط کارشناسان فنی بررسی می شود که آیا عکس های هوایی دیتابیس محدوده مورد تنازع را پوشش می دهند یا خیر.

برای مثال سال 1373 و 1335 از منطقه شوش استان خوزستان عکس هوایی داریم.

مهم ترین وظیفه تخصصی کارشناسان آیمپس در سایت عکس هوایی ، کنترل دقیق و استعلام با کیفیت و با صحت بالا از مختصات های ارسالی متقاضیان است.

بررسی میکنیم که آیا مختصات اعلامی دارای عکس های هوایی مذکور می باشند یا خیر:

اندکس خطی عکس هوایی سال 1373

اندکس خطی عکس هوایی توسط متخصصین آیمپس در محدوده شهرستان شوشتر جانمایی می شود و مشخص میشود که مختصات ارسالی در سال 1373 عکس هوایی دارد و در نوار 3 طرح مذکور می باشد.

اندکس خطی عکس هوایی سال 1335

اندکس خطی عکس هوایی سال 1335 توسط متخصصین مجموعه جانمایی شد ؛ و مشخص شد که سال 1335 نیز مختصات ارسالی متقاضی را پوشش می دهد.

بنابراین متقاضی می تواند از دو عکس هوایی با مقیاس و کیفیت بالاتر از عکس های هوایی استعلامی در مرحله اول استفاده کند. و شاید همین مسئله باعث رفع مشکل ملکی وی شود.

عکس ماهواره ای

عکس های ماهواره ای برای یکسری سال های خاص توسط شرکت google فراهم شده است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

اما برای سال هایی دیگه که گوگل آنهارا ندارد باید این تصاویر ماهواره ای را خریداری کنید.

قدرت تفکیک مکانی تصاویر ماهواره ای بستگی به نوع ماهواره ها و رزولوشن آنها دارد.

 

برای استفاده از عکس های ماهواره ای میتوانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

3 نظر

  • سلام خسته نباشید، چجوری میتونم استعلام عکس هوایی یک منطقه را در بوکان در بیارم
    میشه راهنمایی کنید؟

    • سلام وقت بخیر ، مختصات یا لوکیشن ارسال فرمایید تا بررسی شود.
      09213234340داخل واتساپ یا ایتا

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.